شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۰۱:۵۲

نماینده رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد:
اتخاذ سیاست‌های کلان در صنعت نفت برای پیشگیری از آلودگی‌ها
باشگاه خبری فراساحل: نماینده رئیس سازمان محیط زیست گفت: کاهش اثرات ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ سیاست‌های کلان و همکاری همه‌جانبه تمام بخش‌های درگیر در صنعت نفت از اکتشاف تا تولید است. به گزارش ‌باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت از محیط زیست در جریان برگزاری دومین کنفرانس نقش پژوهش و فناوری‌های نوین در مدیریت مواد زاید صنعت نفت (بخش بالادستی) گفت: صیانت از زیست‌بوم یکی از اصول اساسی در بقای زندگی انسان برشمرد و کنترل آلودگی‌های محیط زیست به ویژه مواد زائد را لازم و ضروری خواند. حسن پسندیده با بیان این که مدیریت مواد زائد با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مناسب و به روز، باید با توجه به شرایط محیط زیست هر کشور در نظر گرفته شود، گفت: مبانی اصولی استراتژی مدیریت مواد زائد در هر کشور را سیاست و برنامه‌ریزی در زمینه عناصر مختلف مدیریتی همچون فرهنگ، دانش و آگاهی و مسئله آموزش سیستم‌های ذخیره‌سازی، جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع مواد زائد ویژه و مواردی همچون تولید کمتر تعیین می‌کند.

پسندیده سلسله مراتب مدیریت مواد زائد را به ترتیب کمینه‌سازی، تفکیک، تبدیل، بازیافت ماده یا انرژی، سوزاندن یا تصفیه و دفن ایمن در زمین برشمرد و گفت: هر یک از این مراحل نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ سیاست‌های کلان و همکاری همه‌جانبه تمام بخش‌های درگیر در صنعت نفت از اکتشاف تا تولید است. وی با بیان اینکه بخش بالادستی نفت و گاز در زمینه مدیریت پسماند با چالش‌های عمده‌ای روبه‌رو است، گفت: پسماندهای حاصل از حفاری چاه‌ها، واحدهای بهره‌برداری، نمکزدایی و فرآورش، آب‌های آلوده حاصل، مواد زائد مصرفی شرکت‌ها، ته‌مانده و لجن‌های مخازن نفتی، مسئولیت این بخش در برابر محیط زیست را بیش از پیش حساس کرده است. پسندیده با تاکید بر اینکه توجه به مقوله مدیریت پسماند و طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ برای مدیریت پسماندها و پساب‌ها در این بخش، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری بلندمدت است گفت: مشکلاتی که به دلیل سومدیریت در این زمینه ممکن است به بخش بالادستی تحمیل شود بسیار تکان دهنده است. به گفته نماینده رئیس سازمان محیط زیست، امروزه، پیشرفت‌های صنعتی صورت گرفته در صنعت نفت و اجتناب ناپذیری ازدیاد پسماند و همچنین تاثیر مستقیم آن روی بهره‌وری و استراتژی‌های خرد و کلان این صنعت، نیاز به هم‌اندیشی و بررسی تخصصی مباحث مربوط به مدیریت آن را امری بیش از پیش، ضروری ساخته است. وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش اثرات منفی زیست محیطی پسماندها مدیریت صحیح آنها است به طوری که برخی مواقع هزینه‌های مورد نیاز در حذف آلودگی‌های یک پسماند و یا کنترل انتشار آلودگی آن، با اعمال مدیریتی صحیح و ابتکاری به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

دومین کنفرانس نقش پژوهش و فناوری‌های نوین در مدیریت مواد زاید صنعت نفت (بخش بالادستی) در مجتمع کوشک آغاز به کار کرد، فردا به کار خود پایان می‌دهد. در این کنفرانس دو روزه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی برگزار و نیازهای پژوهشی و اجرایی مرتبط با مدیریت مواد زائد شرکت‌ها و مدیریت‌ها ارائه خواهد شد. براساس این گزارش، تمام صنایع و شرکت‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی در زمینه محیط زیست، مدیریت مواد زائد و انرژی، شرکت‌های دولتی و خصوصی فعال در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و انرژی، موسسات تحقیقاتی و علمی، موسسات ملی و اعتباری و همچنین مدیران، کارشناسان و متخصصان این حوزه، مخاطبان این دوره از کنفرانس نقش پژوهش و فناوری‌های نوین در مدیریت مواد زائد صنعت نفت (بخش بالادستی) را تشکیل می‌دهند. دور نخست این کنفرانس در دی ماه سال ۱۳۹۱ با حضور و سخنرانی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیران ارشد و عالی‌رتبه وزارت نفت، شرکت‌های خصوصی و دولتی فعال در این بخش و در سطح ملی در مرکز آموزش‌های تخصصی مدیران شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.


  کد خبر : 233
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :